МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

Методичні  рекомендації
                                                                       Марчук Олена Євгенівна
                                                                                        вчитель образотворчого мистецтва
                                                                      ЗОШ  1-111 ступенів №4
                                               м.  Городок
На допомогу молодому вчителю
образотворчого мистецтва

Розробки виховних заходів  та уроків


« Вчитель образотворчого мистецтва – це вчитель художник»

                                                                     

         Образотворче мистецтво є унікальним з поміж усіх інших видів мистецтва у розв’язанні завдань як художнього так і особистого розвитку громадського і духовного становлення підростаючого покоління. Це зумовлено не тільки природою сприйняття образотворчого мистецтва, а й тим, що вже в ранньому віці образотворча діяльність становить одну з найдоступніших і емоційно захоплюючих форм творчості.
          Вчитель образотворчого мистецтва повинен бути не лише вчителем,  але перш за все він повинен бути художником. Для проведення цікавих, змістовних, творчих уроків вчитель повинен добре володіти різними техніками образотворчого мистецтва, а саме: малюнком, живописом, композицією, скульптурою, також різними видами декоративно – прикладного мистецтва.  Для учнів вчитель образотворчого мистецтва – це взірець з якого завжди можна взяти приклад, який завжди може навчити творити прекрасне своїми руками і від створеного отримати багато задоволення.
          Для проведення ефективних уроків потрібно завжди застосовувати різні види наочних посібників, а саме: особисті роботи розроблені до теми уроку, які для учнів є прикладом не тільки як вчителя але й як художника,
роботи учнів попередніх років для порівнювання власних можливостей,  таблиці з поетапним виконанням певної роботи, репродукції картин художників різних епох. Використовуючи між предметні зв’язки намагайтесь поєднати урок образотворчого мистецтва з уроками літератури – використовуючи вірші, уривки з оповідань, легенд;  з уроками музики – відповідно теми уроку підбирайте музичні твори  класичні та сучасні.
          На уроках образотворчого мистецтва учні з задоволенням займаються малюнком, живописом, скульптурою, композицією, також різними видами декоративно - прикладного мистецтва. Старайтесь навчити дітей бачити навколо себе прекрасне, виховуйте працьовитість, любов до рідного краю, природи, любов до ближнього, виявляйте творчі здібності.
            У 6 – 7 класах давайте можливість дітям працювати самостійно, звичайно під контролем і керівництвом вчителя. Під час виконання тематичних і декоративних малюнків старайтесь добитись, щоб учні вміли осмислено розкрити тему, прищеплюйте їм навички свідомого застосування тіні, світла, напівтіні і кольору для передачі об’єму, свого ставлення до навколишньої дійсності.
             Під час бесід аналітичний розбір не повинен заважати емоційному сприйняттю. Учнів потрібно постійно підводити до розуміння специфіки мистецтва як одного з видів пізнання, одного з форм відображення дійсності. До кінця закінчення вивчення образотворчого мистецтва учні повинні отримати знання необхідні для самостійної оцінки творів мистецтва,  їх зміст, образно-виражальні засоби. Але ціль буде по справжньому досягнена лише в тому випадку, якщо в учнів зявиться стримління до постійного спілкування з образотворчим мистецтвом для дальшого його вивчення. Важливо привернути увагу  дітей до вивчення образотворчого мистецтва в позаурочний час, допомагати їм методичними рекомендаціями, які читати книжки, дивитись кіно передачі.
              Велику увагу потрібно звертати на творчу особистість. Перш за все вчитель ніколи не повинен малювати роботу учневі, учень повинен сам і за допомогою вчителя бачити побачити свої помилки і повинен вчитися виправляти їх самостійно, якщо учневі дещо не зрозуміло, то на окремому листку показати як можна виправити помилки. На уроці вчитель повинен працювати і разом з учнями  виконувати малюнки для того, щоб учні бачили у вчителеві не тільки вчителя , але й художника. Крім того потрібно давати учням завдання готувати повідомлення. Тому, що без розвинутого творчого і логічного мислення розраховувати на успіх дуже важко, тому-що в мистецтві як і в науці , успіх – це результат самостійної діяльності. З цього виходить такий висновок:

             «Дитина народжується художником. Завдання школи розвивати цей дар». Але для цього вчитель повинен бути художником.

3 коментарі:

  1. І держава про це має пам'ятати.Саша

    ВідповістиВидалити
  2. Так, дійсно, вчитель образотворчого мистецтва повинен бути художником.

    ВідповістиВидалити
  3. Саме талант вчителя і полягає в тому, щоб розпізнати в учні художника.

    ВідповістиВидалити

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.